آگهی و تبلیغات رایگان اینترنتی
سودایران»صنعت»کشاورزی»پیاز لیلیوم
پیاز لیلیوم-pic1

پیاز لیلیوم

درباره پیاز لیلیوم
لیلیوم یا سوسن ، گیاهی پیاز دار است .این گیاه را می توان به راحتی نگهداری و تکثیر کرد .گیاه بسیار کم توقعی است و می توان آن را هم در هوای آزاد و هم در داخل اپارتمان به راحتی پرورش داد . پیاز این گیاه نسبت به سرما و یخبندان بسیار مقاوم است.گلهای زیبای این گیاه پیازی در رنگ های متنوع زرد ،سفید ،نارنجی ،قرمز ،صورتی ،ارغوانی و دو رنگ وقتی طول ساقه به 60 تا 80 سانتی‌متر رسیدند ظاهر می شوند
پیاز لیلیوم برای گلدهی مجدد نیاز به یک دوره سرمایی خاصی دارد تا بتواند مجددا به گل بنشیند این دوره سرمایی 8 هفته و یا بیشتر طول می کشد که نشانه رفع نیاز سرمایی آن ظهور ریشه های جدید و جوانه است . پیاز هایی که در گلدان هستند باید فصل زمستان در هوای آزاد و یا محلی سرد منتقل شوند تا نیاز سرمایی آن ها برطرف شود. در طول دوره رفع نیاز سرمایی پیاز ها آن ها را هر چند وقت یکبار و به میزان بسیار کم آبیاری کنید.
پیاز لیلیوم نسبتاً درشت است اما اندازه‌های مختلفی از آن در کشت و کار استفاده می شوند. پیازها با اندازه­ های 15 تا 18 سانتیمتری قابل کشت هستند.اما برای اینکه محصول مناسب و گل‌ دهی بهتری داشته باشد، پیازهایی به قطر حدود 20 تا 25 سانتیمتر برای کشت توصیه می­ شوند.برای زودرس کردن پیازها، آنها را در پاییز در گلدان می کارند و در سرمای بیرون قرار میدهند. وقتی پیازها نیاز سرمایی کافی را دریافت کردند (برای مثال دی ماه) آنها را به گلخانه گرم منتقل می کنند تا در نوروز گل بدهند.
.خاک مناسب برای کاشت پیاز در گلدان یک قسمت خاک باغچه + یک قسمت شن و ماسه + دو قسمت کمپوست یا خاک برگ می باشد .گلدان ها را در صورت امکان در داخل پاسیو ، گلخانه و یا بالکن و یا پشت بام قرار دهید اما درغیر این صورت گلدان را در پشت پنجره بگذارید.
در دوره رشد، لیلیوم را به خوبی‌ آبیاری کنید و لازم است هر وقت که سطح خاک خشک شد گیاه را آبیاری کرد .هر دو هفته یکبار نیز در طی رشد گیاه را کود پاشی کنید .بهترین کود برای لیلیوم در طول دوره رشد کریستالون سبز و در زمان ظهور غنچه کریستالون قرمز است .


آگهی دهنده: ساحل خزر
تلفن: 09351092874 (حین تماس لطفا بفرمایید که آگهی رو در سایت سودایران دیده اید.)
موقعیت: استان تهران - تهران - کشاورزی در تهران
به روز شده در:۱۴۰۳/۲/۱۰
بازدید: 109 بار
ایمیل: